Bedrijfspand laten taxeren

Wat komt er bij kijken

Dagelijks taxeren wij als taxateur van bedrijfsonroerend goed kantoorruimtes, bedrijfsruimtes, winkels en diverse andere bedrijfsgebouwen in de regio Doetinchem voor eigenaren, banken, pensioen- en beleggingsfondsen, overheden en eindgebruikers. Als taxateur BOG bieden wij een snelle en betrouwbare taxatie van uw bedrijfspand.

Bij de aan- of verkoop van een bedrijfspand is het belangrijk om de waarde van het pand vast te laten stellen. Met een taxatie van een bedrijfspand weet u zeker dat u het pand voor de juiste prijs koopt of verkoopt.

Bij de verhuur van een bedrijfspand is een taxatie belangrijk om te controleren of de huurprijs de juiste hoogte heeft. Daarnaast kan een betrouwbare taxatie van uw bedrijfspand van grote waarde zijn bij een financiering of ten behoeve van een (fiscale) herwaardering.

Gekwalificeerd taxateur

Wij zijn een gekwalificeerd taxateur onroerend goed en zijn ingeschreven in het register van VastgoedCert en NRVT. Ook zijn wij aangesloten bij het Taxatie Management Instituut (TMI) waardoor onze rapporten voldoen aan de Taxatierichtlijn Commercieel Vastgoed (TCV®). Onze rapporten worden geaccepteerd bij alle bankinstellingen. Dankzij ons grote netwerk en jaren ervaring gaan wij graag met u in gesprek voor iedere uitdaging op het gebied van vastgoed. 

Neem contact op

Bedrijfspand laten taxeren

Ons taxatieproces

Waarom Franken Vastgoed

Stap 1: het doel van de taxatie

De eerste stap is om het doel van de taxatie vast te stellen. Taxaties kunnen worden uitgevoerd voor verschillende doeleinden:

  • Aan- of verkoop;
  • Vaststellen van huurwaarde;
  • Financiering;
  • Fiscaliteiten;
  • Fusies en overnames of;
  • Boekhoudkundige doeleinden.

Stap 2: soort vastgoed

Wij identificeren het type bedrijfshuisvesting dat wordt getaxeerd. Wij taxeren bedrijfsruimtes, kantoorruimtes en winkelruimtes. Elk type vastgoed heeft zijn eigen specifieke kenmerken die van invloed kunnen zijn op de waarde.

Stap 3: de locatie

We kijken naar de ligging van het object dat we taxeren. De locatie van het vastgoed is een cruciale factor bij het bepalen van de waarde. De nabijheid van voorzieningen, bereikbaarheid en toegankelijkheid en (verwachte) planologische ontwikkelingen in de omgeving spelen allemaal een rol.

Stap 4: de markt

Een grondige analyse van de vastgoedmarkt is essentieel. Dit omvat het bestuderen van vergelijkbare transacties (vergelijkingsmethode), de huurmarkt, de leegstandscijfers en de algemene economische trends in de regio.

Stap 5: inkomsten en kosten

Vervolgens kijken we naar de verwachte toekomstige (huur)inkomsten en de mogelijke kosten van het pand om de huidige waarde te bepalen.

Stap 6: fysieke inspectie

Een gedetailleerde inspectie van het pand is nodig om de fysieke staat, bouwkwaliteit, voorzieningen en toekomstbestendigheid te beoordelen. Ook worden duurzaamheidskenmerken geïnventariseerd. Dit omvat onder andere energiezuinige technische oplossingen of maatregelen die energieverspilling tegengaan, het gebruik van duurzame materialen, waterbesparing etc. Deze worden vastgelegd in een duurzaamheidsparagraaf dat als vast onderdeel is opgenomen in het rapport. 

Stap 7: juridische aspecten 

Wij beoordelen de juridische aspecten zoals eigendomsrechten, beperkingen en milieuvoorschriften.

Stap 8: rapportage & oplevering

Onze taxateur (Jeroen Franken) stelt een gedetailleerd rapport op met alle relevante bevindingen en conclusies en levert deze op aan de opdrachtgever.

Ons taxatieproces

Contactformulier

Een vraag of vrijblijvend kennismaken?

Contactformulier